VI Setmana de la ciència 2017 a l’escola l’Olivera

La 6a Setmana de la Ciència de l’escola l’Olivera torna a reunir infants, famílies i professors en cinc dies d’activitats plens d’experiments i aprenentatge. Enguany, l’escola ha apostat per prescindir d’un fil conductor per ampliar la participació dels pares i les mares. Uns 485 alumnes participen en les activitats i més d’un centenar de famílies col·laboren per preparar, coordinar i organitzar les iniciatives.

Paral·lelament hi ha dos itineraris al laboratori i a la biblioteca per on passaran tots els i les alumnes des d’infantil fins a 6è de Primària. El primer, el “Niu de Ciència” és un espai on els més petits (de 3 a 7 anys) podran aprendre d’una forma vivencial, a partir de l’exploració, amb diferents eines i instruments. Mitjançant la seva experimentació i ús, podran descobrir fenòmens com el magnetisme, la densitat o l’acceleració.

Pels més grans, s’ha organitzat un itinerari per la ciència amb tres parades: observació de mostres microscòpiques, observació de sorres i experimentació amb volum.

L’excel·lència científica dels tallers que es realitzaran durant la Setmana de la Ciència és possible gràcies a la participació d’investigadors, professors de la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB), de la Universitat de Barcelona (UB), el Centre de Recerca Ecològica i Aplicacions Forestals (CREAF) i l’Institut de Ciències del Mar (ICM-CSIC), que han adaptat la seva experiència als alumnes d’infantil i primària mantenint l’essència de la recerca en l’àmbit professional.

Notícia 6ena setmana de la ciència

Notícia TotSantCugat

Edicions passades de la setmana de la ciència